Selvom SeedCom allerede var en del af Bejo-familien, vil dette nu også blive officielt anerkendt, da vores navn vil blive ændret til Bejo. Vi er meget stolte over dette skridt, som giver os mulighed for at vokse i Norden.

I mange år har SeedCom med succes solgt frø af Bejo-sorter i Danmark, og i overensstemmelse med Bejos strategi er vi begyndt at ekspandere i Norden. Siden 1. september 2023 har SeedCom udvidet deres forretning til Sverige, hvor to kolleger i øjeblikket er ansvarlige for salg af Bejo-sorter og produkt- og markedsudvikling. Fra 1. september 2024 vil Finland også blive en del af Bejo Nordic.

Disse udvidelser har været hovedårsagen til at genoverveje SeedComs navn. For at kunne lede disse nye forretninger ordentligt vil det være mere tydeligt at blive genkendt som en Bejo-virksomhed på markedet. Go-to-market-navnet for vores aktiviteter i denne region vil være Bejo Nordic.

Denne ændring giver os mange fordele, såsom øget opmærksomhed på Bejo brandet, og mere direkte kontakt med kunderne, da vi nu er tættere på markedet. Det giver os mulighed for at positionere os som videnspartner for de nordiske lande, hvilket letter udvekslingen af information fra kunder til vores forædlingsafdeling med henblik på forbedring af Bejo-sorter.

I overensstemmelse med disse ændringer er e-mailadresser og webstedsdomæner blevet ændret for at øge synligheden. Kig ind på www.bejonordic.dk og www.bejonordic.se for nyheder, information om vores Bejo-sorter og meget mere! Senere på året vil også www.bejonordic.fi blive lanceret, ledsaget af en portal for hele regionen: www.bejonordic.com.

For at styrke vores markedsposition og service til avlere i Nordvesteuropa, vil Sverige og Finland nu falde ind under Danmarks ansvar. Derfor har vi omdøbt vores danske selskab fra Seedcom til Bejo Nordic for yderligere at styrke Bejo-brandet på markedet. Jeg ønsker kollegerne i Bejo Nordic held og lykke under det nye navn og med deres nye ansvarsområder.

John-Pieter Schipper
CEO Bejo

Claus Bech og Henrik Jørgensen, Bejo Nordic, tilføjer:

Siden starten af SeedCom i 2004 har vi altid været en del af Bejo. For nylig blev vi et 100% Bejo-datterselskab. Vi har altid følt og set os selv som en del af Bejo-familien, og med den fulde integration kan vi nu med stolthed kalde os selv for Bejo-medarbejdere! 

Vi er alle meget begejstrede for udviklingen på vores marked og ser en stor mulighed for at komme endnu tættere på grøntsagsavlerne i de nordiske lande.